Du kan søge bl.a efter kursusemne, holdnavn eller -nr, dag, tidspunkt, underviser, postnr. og stednavn.

Yoga for ryttere

del 2 - Opstilling

Lær hvordan du støtter kroppen og hesten bedst muligt med yoga før, efter og under ridning…
Vi har arrangeret 3 workshops og på disse vi arbejde med:

  • Øvelser der bringer rytterens krop i balance.
  • At Styrke musklerne omkring rygsøjlen.
  • Hvordan du med små fine korrektioner, kan styrke ryggen mens du rider. For at undgå skade fra de stød som den udsættes for under ridning.
  • Brystkassens placering i forhold til bækkenet, for at skabe fri bevægelighed i rygsøjlen og for at få en korrekt hensigtsmæssig opstilling…
  • At afspænde de muskler og kropsdele der bruges mest under ridning..
    Alle ryttere kan deltage også uden kendskab til yoga… Du risikerer at opnå smidighed og styrke men det er ikke noget du behøver at have for at deltage..

 

Du kan tilmelder dig alle workshops individuelt.

  • Se del 1 - Her!
  • Se del 3 - Her!

Din underviser er yogalærer og rytter Tina Melnik Sørensen

 

2. del
Opstilling
Vi starter med opfyldning fra del 1 og velkomst og intro til nye deltager.
Her vil vi gå dybere ind i, hvordan ryggen støttes bedst muligt under med fokus på bækkenes og brystkassens placering for bedst muligt at støtte rygsøjlen under ridning.

Holdnr.
44406
Dato
29.04.2017
Ugedag
lørdag
Tidspunkt
Kl. 09:00 - 11:00
Underviser
Tina Melnik Sørensen
Adresse
FOKUS Folkeoplysning - Dannebrogsgade 43, 9000
Lokale
Lokale 09
Holdtimer
1,00
Mødegange
1
Pris (DKK)
275
Almen

Ændringer af mødegange kan forekomme undervejs i forløbet.

  • MødegangDatoTidSted
  • 129.04.201709:00 - 11:00FOKUS Folkeoplysning - Dannebrogsgade 43

 

Jeg har praktiseret yoga i min hverdag de sidste 10 år. Jeg er uddannet yogainstruktør i Hata yoga ved dansk yoga i Århus. Under uddannelsen har jeg beskæftiget mig med psykologi, filosofi, anatomi, fysiologi, kropsbevidsthed, mentaltræning som afspænding, visualisering og meditation, samt de grundlæggende principper for yogaøvlsernes udførelse, deres virkning og begrænsning, åndedræts- , energiøvelser og deres virkning på krop og sind. Jeg har taget flere yoga kurser, for at dygtiggøre mig, og lære de forskellige yoga grene at kende. Som f.eks. Skandinavisk yoga, Astanga yoga, Tri yoga, Meditativ yoga (ved sri Rajagoplan) og Iyengar yoga.. Jeg deltager stadig løbende i forskellige yoga og meditations kurser, samt anatomi kurser for hele tiden at lære mere og få ny inspiration til min egen undervisning. Jeg er censor på yogauddannelsen i Århus

Jeg har meget blandet hold lige fra bevægelseshæmmet med specielle hensyn, psysiskesyge, genoptræning efter rygskader, gravide(gravide med bækkenløsning er velkomne), efter fødsel, seniorer og helt aml. yoga hold.